Det har blivit alltmer populärt med olika häpnadsväckande event i Stockholm. Det mest uppseendeväckande eventet, hittills har nog varit Pridefestivalen. Det är en gigantisk festival som uppmärksammar alla homo-, Queer- lesbiska och hbtq-personer och deras levnadsvillkor. När den sedan avslutas med en jätteparad genom Stockholms gator är det många som stöttar dem genom att gå med i paraden.
Allt måste inte vara som Pridefestivalen
Nu måste ju inte arrangera event som Pridefestivalen som väcker människors uppmärksamhet, man kan väcka uppmärksamheten på andra sätt. Det kan vara stort, eller smått, det kan vara färggrannt eller diskret. Allt beror på hur man själv vill ordna det. I Göteborg har man återkommande en gatufest som kallas Avenyn Block Party, och som drar mycket folk. Då har restaurangerna och krögarna chansen att marknadsföra sin mat och dryck. För gästerna som dyker upp är det också ett sätt att upptäcka nya restauranger och pubar. Samtidigt som det blir ett lätt sätt att umgås på.
Man kan bjuda på artister, gyckel och spel
Arrangerar man ett event i Stockholm kan man passa på att bjuda på uppseendeväckande program som gör att människor stannar till och vill delta i gatufesten. Man kan arrangera så att det kommer musikartister som spelar på gatufesten, att det kommer eldslukare, gycklare och andra talangfulla artister som underhåller deltagarna på gatufesten.
Bjuda in restauranger och krögare
Då kan man passa på att bjuda in restaurangägare och krögare som kan sälja sin mat och dryck och på så sätt nå nya kunder som kanske inte hade hittat till dem på annat sätt. Många av oss är ju vanemänniskor och endast går till de restauranger och pubar som vi känner till och är vana att gå till. Här finns det många chanser att marknadsföra sitt bolag, det är ju egentligen bara fantasin och plånboken som sätter gränserna för sin marknadsföring.